Longest Way Round
Displaying 41-45 of 493 results.

Glacier national park

Cut Bank, Montana, USA 0 Comments 492
summaryImage De halve nacht heeft het geregend en hebben treinen luid toeterend door het dorp gereden. We hebben dus ook niet heel best geslapen. Als om 8 uur de regen eindelijk ophoudt kruipen we moe onze tent uit. Omdat we vandaag erg hoog gaan rijden en er gisteren al sneeuw gevallen is op de Logann Pass besluiten we onze wintervoeringen weer in de broeken te ritsen en de gerbing aan te trekken. Goed ingepakt zijn we klaar om op de motor te stappen.Nou Garmin dat klinkt als een dol plan, laten we naar de zon gaan!Bij de ingang van het park kopen we een jaarkaart voor alle nationale parken en bossen van Amerika. Vreemd genoeg hebben we maar 1 jaarkaart nodig. De toegang gaat vaak per voertuig maar we mogen wel met 2 motoren op 1 jaarkaart. We tekenen beide voor de kaart en rijden Glacier National Park binnen.Meteen na de ingang komen we bij Lake McDonald. Volgens het boekje een van de mooiste meren van het park.Wij vinden echter de McDonald waterval een stuk mooier.

Kootenai waterval

West Glacier, Montana, USA No Comments 415
summaryImage We voelen dat we riching het oosten rijden, het wordt weer kouder. Zodra we uit de tent komen gekropen lopen we meteen door naar de motor om de motorjassen uit te pakken. Pas dan kunnen we ontbijten. Het weerbericht voor vandaag is vanaf de middag regen, we zijn dan ook niet verbaasd dat het bewolkt is vandaag.We rijden via highway 2 naar het oosten, ook de varens tonen al weer dat het hier volop herfst is. Het duurt niet lang voor we Montana in rijden en al snel zien we een bordje historic site.We stoppen en besluiten de wandeling naar de waterval van Kootenai en de swing bridge te gaan maken. Het is maar een korte wandeling tot de waterval.Maar dan moeten we nog een aardig stukje lopen naar de swing bridge.Er staat een bordje bij van maximaal 5 personen. Ik sta halverwege de brug van het uitzicht genieten als ik 5 mensen van de andere kant de brug op zie klimmen.

Bergen en bochten

Bonners Ferry, Idaho, USA No Comments 487
summaryImage Het is een beetje bewolkt als we naar buiten kruipen. Koud is het niet geweest maar de zon schijnt niet zo uitbundig als gisteren. De tent is wel kurkdroog gebleven en kunnen we dus meteen inpakken.Als we willen vertrekken ontdekt Sander dat zijn Sena microfoon afgebroken is. De kabels zijn nog heel maar het paaltje hangt los. We halen de ducktape tevoorschijn en plakken deze zo goed en kwaad als het gaat weer vast aan het stationnetje. Gelukkig werkt het apparaat wel nog gewoon.Na ongeveer 10 mile staan we weer stil. Sander twijfelt aan zijn banden omdat hij heen en weer zwiept op de weg. We halen de compressor tevoorschijn en controleren de bandenspanning. Voor mag inderdaad wat meer lucht hebben, achter is OK.De weg heeft weer een paar mooie bochten en zo kruipen we weer omhoog. De zon schijnt nog altijd niet en dat merk je toch meteen in de temperatuur. We zijn blij dat we onze waterdichte voeringen niet uit de jassen hebben gehaald want dan was het echt te fris.

Washington

Omak, Washington, USA No Comments 406
summaryImage Het begint vandaag mistig en frisjes. Niet koud genoeg om de Gerbing en wintervoering van de broek tevoorschijn te halen maar wel fris genoeg om te overwegen de handvatverwarming aan te zetten.We zijn wel al weer vroeg op pad en volgen Highway 20 naar het oosten. Een zeer scenic route.Als het zonnetje begint te schijnen stijgt ook de temperatuur en dat maakt alles nog veel mooier.We stoppen dan ook om de haverklap om foto's te maken van al het moois om ons heen.We maken een wat langere stop bij een dam overview point. De helm gaat af, de handschoenen uit en we lopen een rondje.We zijn nu al bijna 80 km opgeschoten na 1,5 uur rijden, maar goed dat we vandaag ook niet ver hoeven.We rijden weer verder en worden wederom omringt door de bergen.De staat Washington, waar we totaal geen verwachtingen bij hadden, blijft ons verbazen.Rond lunchtijd komen we door een dorpje, we hebben het gevoel terug te stappen in de tijd. Alle gebouwen zijn hier in wild-west-style gebouwd.

Back on the road

Concrete, Washington, USA No Comments 425
summaryImage Vandaag is het toch echt zover, we gaan Canada verlaten. De grens overgang wordt nog een spannende, ons USA visum is namelijk geldig tot 18 September. Dat is nooit genoeg tijd om Mexico te bereiken dus we gaan vragen of we 90 nieuwe dagen kunnen krijgen.Helaas hebben we niet echt best geslapen, deze camping is duidelijk de slechtste van de 3 in Surrey en Langley, hij ligt langs de snelweg en onze buurman zat gister avond wiet te roken en is vanochtend om 5 of 6 uur met veel kabaal vertrokken. Ook de WC ruimtes zijn niet best, van de 3 WC's zit er 1 tot de rand toe vol met papier, nummer 2 tot hetzelfde niveau met stront en nummer 3, dat is de gehandicapten WC, nou ik ben gehandicapt hoor! De douches waren ook al merkwaardig, de vloer loopt zo scheef dat je er amper op kan blijven staan.Eerst moeten we nog een uur door Canada terug naar het zuid westen om bij de Sumas grens te komen die Bryan ons heeft aangeraden. We nemen de snelweg en zien in de verte een grote witte berg.