Longest Way Round
Displaying 26-30 of 493 results.

Pak dilemma

No Comments 409
summaryImage De keus is gemaakt, Sander gaat een nieuwe laptop kopen en zijn keus is gevallen op de Asus Zenbook. Die is te koop bij de Microsoft store. Als Sander die echter wil bestellen blijkt dat een onmogelijke opgaaf. Zowel Paypal als de credit card worden niet geaccepteerd omdat die in Nederland geregistreerd staan. Na telefonisch contact met de Microsoft store besluit Sander dan maar om daarheen te gaan. Omdat er verder niemand meer thuis is bewaak ik in de tussentijd het fort en doe ik mijn tent verder reisklaar maken.Met de nieuwe scheerlijnen, elastieken en lipjes van de rits aan de tent gaat deze weer in de compressiezak. Wel fijn een tent die in een 8 liter zak past! Daarna sjouw ik alles naar beneden naar de garage en begint de grote puzzel van het pakken.Als Sander om 13 uur terugkomt is de garage nog altijd bezaaid met spullen. Snel werken we een boterham weg terwijl Sander nog altijd zit te balen over de laptop. Dat is namelijk ook bij de Microsoft shop niet gelukt.

Nog meer shoppen

No Comments 383
summaryImage Na een slapeloze nacht zit ik om 4:30 al achter de laptop om een nieuwe laptop uit te kiezen en gereedschap te zoeken. Wel heel effectief deze tijd want tegen de tijd dat Sander opstaat ben ik net klaar met de lijstjes waar wat te krijgen is.Omdat de Campsaver 60 mijl naar het noorden ligt en de gereedschapzaken 30 mijl naar het zuiden besluiten we op te splitsen. Sander gaat naar de Campsaver en ik ga diverse Gamma's en Praxissen af op zoek naar al het gereedschap. Om 17 uur spreken we af bij de Walmart want beide hebben we geen mobiel bereik dus onderweg kunnen we niet echt communiceren.Ik begin met rondje weer bij de warenhuizen, de tent die ik gekocht heb heeft weer touwtjes door de rits en wij hebben liever metalen ritsen zodat er een slotje doorheen kan. Maar die ijzeren lipjes zijn uiteraard nergens te vinden. Wel vind ik goede USB pluggen die we voor onze Garmin kunnen gebruiken.

Shoppen

No Comments 419
summaryImage Helaas moeten we jullie melden dat het samen reizen al een tijdje niet heel soepel meer gaat. Daarom hebben Sander en ik besloten om ieder afzonderlijk onze reis voort te zetten. Dat gaat echter niet van de ene dag op de andere. Dat betekent dat we moeten gaan shoppen zodat we beide een tent, een laptop en kookspullen hebben.Om onze inventaris uit te breiden doen we een rondje door de voorsteden van Salt Lake City en Salt Lake City zelf. Maar eerst beginnen we bij de motorzaak. We hebben namelijk nieuwe achterbanden nodig. Om 9 uur staan we voor de deur van de motorzaak en halen we een voor een de achterband eruit om te laten vervangen. Een uurtje later zijn we beide voorzien van nieuw rubber en heb ik ook een nieuwe stroomvoorziening voor mijn motor kunnen kopen. Met deze nieuwe stroomdraad hoop ik binnenkort ook in staat te zijn om spullen in de zijtas ('s-avonds) op te kunnen laden. Dat deden we nu altijd in de topkoffer van Sander zijn motor.

Rommeldagje

1 Comments 412
summaryImage Het is toch wel wennen aan een bed. Dat slaapt heel anders dan ons tentje. Ik ben dan ook vroeg op en ga wat computeren. Als ook Sander wakker is en we ontbeten hebben beginnen we met een dagje rommelen. Sander maakt de Garmins, we hebben bij de Walmart USB oplaadsnoeren gehaald en die gaan we nu gebruiken om de Garmins op te laden inplaats van een nieuwe Garmin kabel te kopen en nieuwe houder die waarschijnlijk binnen no-time toch weer stuk zijn.Ik houd me bezig met spullen uitzoeken en kleren wassen, een typische man vrouw verdeling dus weer. Als Sander klaar is met de Garmins buigt hij zich over zijn helm. Kevin blijkt een reserve microfoon voor de sena te hebben en die mag Sander hebben.Pas tegen avondeten tijd onthult Kevin dat hij vandaag jarig is en dat er familie komt eten. Ze maken lasagna en wij mogen ook mee-eten.

Salt Lake City

Farmington, Utah, USA No Comments 410
summaryImage Gelukkig was de afgelopen nacht een stuk minder koud. Dat slaapt toch een stuk beter. Uitgerust vertrekken we dan ook binnendoor richting Salt Lake City.Onderweg komen we door het dorpje Paris.We zoeken naar de Eifeltoren maar kunnen die niet vinden. Ook het Louvre, de Sacre Cour of Centre Pompidou hebben ze niet nagemaakt in dit dorpje.Veel sneller dan ik verwacht rijden we Utah binnen. Dat betekent dus even keren om een foto van het bord te maken en dan kunnen we weer verder. Ook hier zien we weer prachtige herfstkleuren. Soms gele.En dan weer knalrode.Tegen lunchtijd komen we opeens de borden tegen dat er een marathon gaande is en dat we vertraging kunnen verwachten. Dat is balen want uitgerekend vandaag hebben we geen lunch bij ons en moeten we dus nog boodschappen doen.