Samsung Windhoek wat een service (not)

No Comments 703

De zesde dag Windhoek, Namibie
Vandaag gaan we beginnen met het motoronderhoud. We zijn dus weer vroeg op en werken ons ontbijtje weg. Daarna rijden we naar de Honda met de motoren. Sander begint zijn motor uit elkaar te halen terwijl ik me bezig houd met het afmaken en indienen van de verzekering claim.

Sander heeft de koppeling al helemaal uit elkaar terwijl ik nog altijd met de verzekering bezig ben.

Het vervangen van de koppeling platen laat hij Kevin (hoofdmonteur van de Honda) doen.
Ton blijkt gelijk te hebben, de pakking gaat deze keer heel soepel van het deksel af. Deze keer geen uren krabben. Dank je wel Ton voor deze tip!

Als ik klaar ben met de verzekering krijgen we mail. De gemeente Stichtse Vecht doet moeilijk. Ik heb verleden week een bewijs van uitschrijving aangevraagd, die hebben we nodig om een nieuw rijbewijs te kunnen aanvragen. De gemeente heeft dit verzoek in behandeling genomen. Als Sander zijn vader belt om te vragen hoe het ermee gaat geven ze aan dat ze een handtekening van ons moeten hebben en een begeleidend schrijven dat wij wij zijn en dat we een bewijs van uitschrijving willen en waar die heen moet. Het waarom ontgaat ons een beetje, we hebben ons uitgeschreven we vragen nu enkel een bewijs, waarom moet dat zo moeilijk zijn? Snel type ik een brief, print hem, we ondertekenen hem en scannen hem. Wat handig dat we bij de Honda zitten die hebben namelijk een printer en scanner en die mogen we gebruiken.

Ondertussen komt er nog meer mail binnen. Er zit hier een computer zaak die ook foto camera's verkoopt. Het (blanke) personeel is uitererst behulpzaam en vriendelijk. Ze hebben onder andere een Sony TX30 maar die is heel duur. We hebben nu gevraagd of ze ook de TX20 kunnen leveren en ons mail adres doorgegeven. Tot onze verbazing krijgen we al om 9 uur een mailtje binnen dat ze de camera kunnen leveren en deze heeft ook nog eens een redelijke prijs. Enige nadeel is de levertijd, die is 6 tot 8 werkdagen. Na nog wat heen en weer mailen heeft de medewerker de supplier gevraagd met spoed de camera te versturen. Nu moet hij tussen de maandag en woensdag aankomen. We waren al fan van Orion computers, maar nu dus helemaal.

Als Sander klaar is met de koppeling terug in elkaar zetten lunchen we. Daarna lopen we naar Orion om de camera alvast te betalen. Daarna lopen we naar de overkant, daar zit de Samsung. We vertellen de medewerker dat we een probleem met ons mobieltje hebben. De telefoon die ze ons aanbevolen hebben en hetzelfde zou moeten zijn als de Pocket heeft geen GPS. GPS vraagt de medewerker, dat is toch voor straten te kunnen zien enzo? Zucht, ja meneer van de Samsung daar is onder andere GPS voor. Hij zegt dat het er wel op zit. Hij pakt mijn telefoon, gaat naar de app store en start een download. Na 2 minuten geeft hij mij de mobiel, we moeten wachten tot de download klaar is. Dan ontdek ik dat meneer van de Samsung voor het downloaden zowel WiFi als de databundel heeft aangezet. Meneer zit dus ons prepaid krediet op te stoken met het downloaden van een app die er echt niet voor gaat zorgen dat onze mobiel de GPS hardware gaat krijgen! Ik zet de databundel uit en loop boos naar de man toe. Je gebruikt niet mijn tegoed voor een app te downloaden die sowieso onzin is. Je gebruikt het WiFi netwerk van de zaak maar! Hij zucht en gaat op zoek naar het wachtwoord, dat blijkt hij zelf te weten en even later start hij dus weer de download. Als de app geinstalleerd is zet ik WiFi weer uit en geen hem de mobiel. Hij start de app en zet weer WiFi aan. Nee zeg ik uit laten, het moet werken zonder internet toegang. Dat werkt uiteraard niet en na een paar minuten geeft hij het op. Hebben we dan aangegeven dat we GPS willen? Ja meneer dat hebben we (maar wat doet dat er toe als jij helemaal niet weet wat GPS is??). Hij besluit dat de manager het maar moet oplossen, uiteraard is die nu niet aanwezig. Na een half uurtje wachten besluiten we nog een uurtje te gaan rondlopen door het centrum. Daarna wachten we nog een half uurtje maar de manager komt niet opdagen.

Als we een tijd later weer bij de Samsung komen is de vervangende manager er. Hij begint, kijk op een telefoon staat een app store, je kunt hier GPS downloaden. Wij zuchten maar weer, meneer de telefoon heeft geen GPS hardware dat is iets anders als software. Uiteindelijk verleent hij ons een grote gunst, wij mogen de star (die we op hun aanraden gekocht hebben) omruilen voor de pocket met enkele sim. Geef de doos en alles maar. Nou meneer de doos hebben we weggegooid, ik heb enkel het boekje, stroom en koptelefoon. Dan gaat de deal niet door. Zonder doos kunnen we niet ruilen. Ik ontvlam nu, wil je ons nu vertellen dat met doos we een telefoon van 1100 namibische dollars mogen ruilen maar zonder doos 0,0 compensatie krijgen? Is de doos dus 1100 dollar waard? Samsung kan echt wel een nieuw doosje drukken. Waarom stop je hem niet in de doos van het demo model? De man houdt vol, met doos kunnen we ruilen zonder doos kan hij niets voor ons doen. Pissig verlaten wij de winkel, wij gaan een klacht indienen bij het hoofdkantoor.

Bij de camping terug aangekomen pakken we eerst de laptop. Meteen even een klacht naar Samsung sturen over deze bizarre service. Hoe kan het dat een telefoon verkoper (van nota bene Samsung zelf) niet weet wat GPS is? En ook niet weet wat de verschillen tussen telefoons zijn? Hij hoeft het niet uit zijn hoofd te weten maar je verwacht toch op zijn minst dat hij dan even de specificaties opzoekt? Als de klacht verzonden is is het etenstijd. We ruimen de laptop op en lopen maar weer eens naar de DoRego's. Na het eten maken we nog een praatje met de manager (of eigenaar) van de zaak. Hij stelt zich voor aan zijn vaste klanten. Ik vraag of we nog wel welkom zijn als we zo vaak komen eten en bijna altijd een van de openingsspecials nemen. Tuurlijk zegt Patrick, kom voor ontbijt, kom voor lunch en voor diner. Je bent altijd welkom! Nu vinden wij 3 keer per dag DoRego's toch iets teveel van het goede. Dus we zeggen maar dat we nog wel terugkomen maar niet morgen ochtend. We krijgen nog 2 flyers mee en we zeggen dat we die bij onze camping zullen ophangen.

0 Comments

Create Comment

Fields with * are required.

Search In Posts
Headlines
  • 2015-10-23 Camper avontuur ten einde
  • 2015-09-26 Yellowstone pictures online
  • 2015-09-17 Triplog updated
Recent Posts
Popular Posts
Archive
Current Album
Follow Us
on Facebook by Atom feed by Email
Question? Remarks? You're more than welcome! Just contact us