Het vuur dooft

Cache Creek, Canada No Comments 413

Van Waitabit Creek Recreational Area, Canada naar Cache Creek, Canada

Als we onze tent uitkruipen is de lucht mooi blauw. Helaas trekt deze snel dicht als wij zijn opgestaan en moeten we met ons ontbijt de tent invluchten omdat het weer begint te druppelen. Als wij klaar zijn met eten is de bui overgetrokken en kunnen we, de nu alsnog natte, tent inpakken. We zijn hier niet als enige wezen overnachten. Gisteren toen wij in de tent lagen hadden we al gehoord dat er een auto aangekomen was en nu komen onze buren even kletsen. Het is een jong stel met een puppy en die puppy die heeft natuurlijk aardig wat te besnuffelen op onze plek.

De weg gaat via Revelstoke.

Daar woont iemand die we in Namibie ontmoet hebben maar omdat we niet wisten wanneer we er zouden zijn weet Emily niet dat wij in het dorp zijn. We tanken dus enkel de motoren vol en gaat weer verder.

In de ochtend krijgen we diverse buien over ons heen maar tegen lunchtijd, als we bij Salmon Arm aankomen laten we de wolken achter ons en rijden we een blauw dal in. Salmon Arm wordt aan 3 kanten omgeven door bergen en die bergen houden blijkbaar alle wolken tegen. Het is hier zelfs redelijk warm. Tijdens de lunchpauze trekken we dan ook maar even onze regenjas uit.

Nadat de honger gestild is lopen we een rondje over de pier om het uitzicht te bewonderen. Daarna durven we het aan om het dal te verlaten.

De weg naar Kamloops verloopt droog. Daar aangekomen willen we een camping opzoeken maar als we bij het visitor center naar binnenlopen krijgen we te horen dat de beste campings eigenlijk voor Kamloops liggen, daar zijn we al voorbij gereden. Dus besluiten we maar nog een stuk door te rijden naar Cache Creek ook al is de lucht best grijs in die hoek.

Uiteindelijk valt de weg naar Cache Creek mee, het is grijs en dreigend maar op wat spetters na houden we het droog.

Het is verrassend om te zien hoe hier plotseling het landschap verandert en we in een soort wild westen landschap terecht komen. Wij zijn niet de enige die dat zo uit vinden zien want we komen nog een film opname tegen ook!

Eenmaal gearriveerd op de camping van Cache Creek springen we eerst maar eens onder de douche, daar waren we wel aan toe. Daarna willen we eten maken maar komen we tot de ontdekking dat helaas de brander het niet meer doet. Sander wordt woest vanwege dit volgende apparaat wat ons in de steek laat. En terwijl hij bijna de couscous aan de kook krijgt met boos kijken ga ik maar even buurten bij de buren. Het is een ouder echtpaar uit Alaska met een grote gasfles en 2-pits kooktoestel. Als ik vraag of we op hun gas mogen koken antwoorden ze met uiteraard. Dat doen we uiteindelijk dan ook maar want Sander krijgt de brander niet uit elkaar. Misschien dat dat met een volle maag wel lukt.

Na het eten doet Sander nog een poging maar de brander wil niet uit elkaar in plaats van te bloggen starten we de computer dus maar op om Primus dealers te gaan zoeken. We surfen over het internet op zoek naar een dealer tot het stroom van de laptop uit valt. Onze lader raakt wel vaker oververhit dus trekken we de lader eruit en gaan op de batterij verder. De rest van de avond lukt het ons echter niet meer om de laptop aan het stroom te krijgen.

0 Comments

Create Comment

Fields with * are required.