Snel weg uit Boston

HIngham, USA No Comments 452

Van Berlin, USA naar HIngham, USA

Het is miezerig als we wakker worden, en als we onze tent uitkruipen zien we dat de wolken erg laag hangen. Gisteren hadden de bergen iets verderop dat. Ik vermoed dan ook dat het niet lang zal duren of we rijden weer door droog weer. Dus pakken we tussen de miezer buien door onze tent in en ontbijten we daarna zetten we koers richting het zuiden.

Het eerste deel van de route is weer een scenic route, we kijken weer uit op de White mountains.

Met ook in USA nog telefoonhokjes, die zagen we in Canada ook al, compleet uitgerust met een halve meter telefoongids.

Hierna volgen nog reeksen met dorpjes die enkel uit lodges, inns, motels en hotels lijken te bestaan. In zo een overdaad moet je natuurlijk wel goed je best doen om op te vallen.

Tegen de lunch pauze zijn we van de scenic route af, nu we in stedelijker gebied zijn heeft onze kaart geen scenic route meer. Het lukt ons dan ook niet een picnictafel te vinden maar moeten onze lunch nuttigen staand naast de motor. Daarna besluiten we de snelweg op te gaan om zo zo snel mogelijk Boston voorbij te komen. Het is warm weer, en warm weer en drukke steden is voor Sander geen goede combinatie.

De snelweg stroomt lekker door, tot we bij de skyline van Bostom komen.

Zodra we de tunnel ingaan die onder de stad doorgaat zien we voor ons enkel remlichten, gelukkig hebben we bij de tankstop onze jas uitgedaan en rijden we enkel in onze protectievesten, of beter staan we in onze protectievesten. Dan nog is dat geen pretje in een tunnel waar het in de tunnel alsnog 36 graden is en je 4 banen breed stil staat. De motortemperatuur stijgt, de zweetstraaltjes druppelen van ons af en we kruipen vooruit. Mijn motor gaat het eerst op rood, maar gelukkig blijkt bij mij de alarm voor olietemperatuur fout ingesteld. Na lang kruipen is toch ook Sander zijn motor over de kook, net als Sander zelf, we nemen een afrit en gaan proberen door de stad heen te rijden we hebben vanaf de snelweg zat lege wegen gezien.

Helaas hebben meer mensen dit briljante plan en zodra we de snelweg af gaan komen we op een weg met veel stoplichten, die geen van allen op elkaar afgestemd zijn met een heleboel andere mensen. Dit schiet ook niet op, dan toch maar weer terug de snelweg op. We stellen onze plannen bij en besluiten nu niet Plymouth Rock te bezoeken maar dit morgen te doen, we hebben het te warm, zijn moe en hongerig dus stellen de navigatie in op Wompatuck State Park Campground. De navigatie leidt ons om het natuurpark heen naar een ingang.

Van een trail ja, niet voor motoren. Wel staat er een informatie bord, we pakken de flyer en zien dat we de ingang voorbij zijn. Terug maar weer dus en naar die ingang. Helaas blijkt ook die gesloten te zijn, er zit niets anders op we moeten weer om het hele park heen naar de andere kant, naar de hoofdingang. Wij kunnen hier wel naar binnen rijden (het gat is groot zat voor motoren) maar we weten niet of we park fees moeten betalen dus rijden maar netjes om.

0 Comments

Create Comment

Fields with * are required.