Rondje Munchen

No Comments 441

Dag 1, Munchen, Duitsland
Vandaag wordt weer eens een regeldagje. We staan op tijd op en beginnen bij Lauch & Maas, een outdoorzaak die we erg leuk vinden. We gaan daar eens kijken of hun weten wat er mis is met onze brander, als ze dat niet weten wat onze opties zijn voor een nieuwe brander en we gaan ook kijken naar een stoel. Sander heeft namelijk nu al een paar weken last van zijn rug. Misschien dat hij het op de grond zitten niet goed meer trekt.

Na Lauch & Maas gaan we verschillende banden zaken langs. De eerste is dicht ook al staat op internet dat hij om 8 uur open is, de tweede doet niet aan motorbanden maar hij verwijst ons naar nummer 3. Bij Euromaster kunnen we de banden bestellen, duurt echter wel 1 tot 2 dagen. We krijgen een prijsopgaaf mee en gaan eerst even langs de BMW, misschien hebben die wel Heidenau K60 Scout op voorraad.

De BMW blijkt geen enduro banden op voorraad te hebben en ook hebben ze verder van onze andere wensen (oliefilter, luchtfilter, bougies, bougiedoppen, knipperlicht, spiegel) weinig op voorraad. We besluiten de banden dan maar bij de Euromaster te bestellen en rijden dan door naar de Louis om te kijken of die wel meer op voorraad hebben. Dat heeft de Louis, oliefilters, luchtfilters, bougies, bougiedoppen (de mijne zijn helemaal uitgedroogd) dat is geen probleem, enkel remblokken hebben ze niet op voorraad en na wat rondbellen weten we dat ze die ook in het andere filiaal in Munchen en in Passing niet hebben. Dan maar weer terug naar de BMW want een passende spiegel had de Louis ook niet, bij de BMW bestellen we de spiegel en het knipperlicht en ze gaan voor ons een zoektocht houden naar gesinterde remblokken.

Even snel lunchen en dan gaat onze rit door Munchen weer verder we gaan langs een hobby winkel om te kijken of we daar een vetpomp kunnen kopen. De man geeft aan dat het met het merk Robbe niet zo goed gaat dus dat bestellen een hopeloze bezigheid is en omdat hij nog nooit een vetpomp heeft gebruikt heeft hij ze niet in de winkel.

Een blik op de Garmin verteld ons dat het nu handig is om naar Touratech te rijden, daar kopen we een nieuw slotje voor Sanders zadel. Die wordt meteen door de man in de winkel gemonteerd, Sander kan nu weer op een motor rijden waarvan het zadel vast ligt. Door naar Ernst Teichmann, zijn naam en adres hebben we van de BMW gekregen als een adres waar ze je anker opnieuw kunnen opdraaien. Helaas blijkt de “winkel” enkel van 16 tot 20 open, we moeten nog 45 minuten wachten. Die tijd vullen we op met naar de Helm and More te gaan om daar een nieuw vizier en mechanic voor mijn helm te bestellen, morgen kunnen we die ophalen en heb ik een vizier wat niet meer dicht klapt wanneer het hem uitkomt.

We rijden weer terug naar Ernst Teichmann, daar mogen we ons oude anker inleveren en dan krijg je (voor 125 euro dat dan weer wel) een opnieuw gewikkeld anker met extra heavy duty koper terug. De zaak van de man is een grote chaos, hij doet enkel nog maar in electrische onderdelen van motoren en die zie je dan ook overal verspreid liggen. Hij heeft wel verstand van zaken, zodra wij met ons anker aankomen weet hij het al, ahh BMW, later verteld hij dat er nog 1 andere motor is die een bosch dynamo kan hebben waar ook dit anker in zit maar de kans dat we BMW hadden was veel groter (plus het feit hij gezien had dat er langs de weg 2 BMW's stonden).

Als laatste rijden we naar de Globetrotter, we parkeren de motoren weer voor de deur. Sander begint met bergschoenen passen, misschien dat dat iets is om mee door te reizen? Zijn Daytona's vallen helaas al volledig uit elkaar. We hopen nog iets te kunnen regelen met Daytona (omwisselen van de laarzen) maar als dat niet gaat moeten we alvast zoeken naar alternatieven. Na een bedroevende etenspauze (een currywurz die al veel te lang in de warmhoudbak ligt zonder friet want die zijn al helemaal niet meer te eten en daarna bij de burgerking kunnen we geen ijs krijgen), gaan we de andere afdelingen van de Globetrotter langs. Sander is niet overtuigd van een stoel, de Helinox vind hij te wankel, overige stoelen hebben een te grote pakmaat en een krukje daarvan vraag ik me weer af of dat wel zin heeft voor zijn rug. Bij de branders treffen we iemand die er veel verstand van heeft, hij bekijkt onze Coleman en constateert dat er benzine bij de pomp is gekomen, dat mag al niet, hij vind nog een onderdeel wat los zit en draait die ook meteen aan, hij maakt de pomp goed schoon zet onze Coleman weer in elkaar en dan gaan we naar buiten om te testen. De brander is nog niet goed maar wel weer een stukje beter. Hij stelt voor dat we andere benzine erin gooien om dat nog uit te sluiten en dat we de brander met scotchbride schoonmaken. Doet hij dan nog raar dan moeten we terugkomen.

Als we de zaak weer binnenlopen wordt omgeroepen dat het 20 uur is en dat de winkel gaat sluiten. Wij stappen dus weer op de motor en rijden terug naar de camping. Het was een zeer lange vermoeiende en warme dag maar dat het anker al gewisseld is is toch wel fijn. Hopelijk zijn de overige spullen ook snel binnen en kunnen we weer verder.

0 Comments

Create Comment

Fields with * are required.

Search In Posts
Headlines
  • 2015-10-23 Camper avontuur ten einde
  • 2015-09-26 Yellowstone pictures online
  • 2015-09-17 Triplog updated
Recent Posts
Popular Posts
Archive
Current Album
Follow Us
on Facebook by Atom feed by Email
Question? Remarks? You're more than welcome! Just contact us